sobota, 2 lutego 2013

Technik usług kosmetycznych- mały krok w realizacji kosmetycznych marzeń...

Jak niektórzy z Was wiedzą studiuję gospodarkę przestrzenna - czyli kierunek zupełnie nie związany z moim blogiem i całą jego otoczką. Z perspektywy czasu stwierdziłam, że chce zrobić krok do przodu i zacząć coś powiązanego z moim zainteresowaniami. Oczywiście z pomocą przyszedł mi wujek google - i tak trafiłam na stronę internetową szkoły policealnej, która oferuje naukę na kierunku technik usług kosmetycznych
Nie chcę tutaj podawać konkretnej nazwy szkoły - jeśli któraś z Was jest zainteresowana taką informacją proszę o kontakt na prv. Jak wiecie mieszkam obecnie w Olsztynie i właśnie tu odbywają się zajęcia jest to jednak ogólnopolska sieć szkół i mają swoje placówki we wszystkich większych miastach w naszym kraju.

Nauka odbywa się w systemie zaocznym (zjazdy w weekendy - zazwyczaj co 2 tygodnie chociaż nie ma reguły) i trwa 4 semestry. Jest to szkoła z uprawnieniami publicznymi więc po jej zakończeniu pochodzimy do państwowego egzaminu - gdy zakończymy go wynikiem pozytywnym otrzymujemy tytuł technika.
Teraz krótki wykaz przedmiotów realizowanych na kierunku:
Zajęcia teoretyczne:
- Działalność gospodarcza i usługowa w salonie kosmetycznym
- Język obcy w kosmetyce
-Podstawy anatomiczno dermatologiczne w kosmetyce
-Kosmetyka pielęgnacyjna i upiększająca twarzy, szyi i dekoltu
-Kosmetyka pielęgnacyjna i upiększająca dłoni, stóp i ciała
Zajęcia praktyczne
-Zabiegi pielęgnacyjne i upiększające twarzy, szyi i dekoltu
-Zabiegi pielęgnacyjne i upiększające dłoni, stóp i ciała

Bardzo ważne jest to,że nauka oparta jest głównie na praktyce - tego typu zajęcia możemy podzielić na dwie części :
1. Pracownia kosmetyczna - czyli zajęcia na których uczymy się przebiegu i wykonywania podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych. Wszystkie ćwiczenia wykonujemy w parach, na swoich ciałach - nad wszystkim czuwa jednak opiekunka ( wykwalifikowany i pracujący w zawodzie kosmetolog) - nikomu na zajęciach jeszcze nie stała się krzywda :) Obowiązuje nas zmiana stroju - zakładamy fartuszki kosmetyczne. Przykładowe zabiegi, które do tej pory wykonywałyśmy to:
- henna i regulacja brwi
- podstawowy zabieg kosmetyczny z masażem twarzy
- maseczki algowe
- kwasy
- mikrodermabrazja

Z racji formy przeprowadzanych ćwiczeń nie tylko uczymy się jak wykonywać daną czynność, ale także mamy wykonany bezpłatny zabieg - przez naszą koleżankę z grupy. To zajęcia, które większość dziewczyn lubi najbardziej.

2. Wizaż - czyli praktyczna nauka makijażu. Forma identyczna jak w przypadku ćwiczeń poprzednich - malujemy koleżankę z grupy.  Co do tych zajęć mam mieszane uczucia - ze względu na duże dysproporcje co do umiejętności. Szczerze mówiąc na tych zajęciach nie dowiedziałam się nic odkrywczego - miałam za to okazję w praktyce poćwiczyć make up na innych twarzach.  Zajęcia te nie zastąpią jednak kursu wizażu i trzeba być tego świadomym


Zajęcia teoretyczne prowadzone są w formie standardowych wykładów.

Co ważne nauka jest BEZPŁATNA - jedyny koszt jaki ponoszę to opłata za przystąpienie do egzaminów (testów zaliczających semestr) jak łatwo policzyć całkowity koszt nauki to 400 zł - więc uważam, że warto :)

20 komentarzy:

  1. Ja już mam za sobą ten etap. W tamtym roku skończyłam taką szkołę. :) Świetna sprawa, szczególnie, że praktyke wykonuje się na sobie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze słyszeć, ze absolwenci są zadowoleni

      Usuń
    2. Ja również skończyłam ten kierunek :) Fajna sprawa :)

      Usuń
  2. Powodzenia w nauce:) Ja dziś odebrałam mój dyplom z licencjatu kier. kosmetologia, obecnie jestem na 1 roku magisterki;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję! Ja mam jeszcze wybór przed sobą i chyba zdecyduję się na kosmetologię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdybym teraz miała zdawać maturę też poważnie rozważałabym ten kierunek...

      Usuń
  4. Gratuluję decyzji i życzę Ci powodzenia i dobrej zabawy :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ja szukam czegoś dziennego, ale nie studiów, od tego semestru... ciężko :<

    OdpowiedzUsuń
  6. Też na to idę we wrześniu:) Zdam maturkę, zrobię technika a później, jak mi ochota nie przejdzie postudiuję troszkę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Życzę wytrwałości ;) Ja już ten etap mam za sobą :) Od dwóch lat jestem posiadaczką tytułu Technika Usług Kosmetycznych ;)
    Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. super, gratuluję :))
    i powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zaczęłam i nie skończyłam...
    chyba trafiłam na złą szkołe..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale nie byłas zadowolona z formy zajec?

      Usuń
  10. Też planuję zdobyć tytuł technika ale nieco innym systemem - przez kwalifikacyjne kursy zawodowe :) Również jestem bardzo zadowolona, mam nadzieję, że pozostałe 3 semestry mnie nie rozczarują :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hi, Many of our fans are looking forward to see pictures from excellent bloggers like you on world's 1st eyewear styling community plus.firmoo.com, could we have the honor to see you there?

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo przydatny wpis.wlasnie zbieram informacje w tym kierunku.bo tez mam zamiar sie wybrac.

    OdpowiedzUsuń

Nie zostawiaj komentarzy w stylu "fajny blog, zapraszam do mnie" linki blogów itd. tego typu komentarze będą systematycznie usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...